Η Καλύτερη Στρατηγική PPC για τις Διαφημίσεις σας στο Amazon

Mit der richtigen Amazon PPC-Strategie braucht keiner eine Amazon PPC-Agency

Αυτό είναι ένα άρθρο που έχουμε γράψει από κοινού με τον συνεργάτη μας στις Η.Π.Α. SellerMetrics. Ορισμένα από τα στιγμιότυπα οθόνης είναι γι’ αυτόν τον λόγο στα Αγγλικά.

Η διαχείριση των δικών σας καμπανιών PPC στο Amazon είναι σκληρή δουλειά. Συχνά οι πωλητές αισθάνονται καταβεβλημένοι λόγω των διαφόρων τύπων διαφημίσεων και ρυθμίσεων. Συχνά προστίθενται και οι άλλες υποχρεώσεις μιας επιχείρησης Amazon FBA, με τις οποίες οι πωλητές έχουν ήδη αρκετή δουλειά.

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη των νεοεισερχόμενων είναι οι ανεξέλεγκτες δαπάνες για τις καμπάνιες PPC στο Amazon. Αυτές μπορείτε να τις αποφύγετε εύκολα αναπτύσσοντας μια καλή στρατηγική PPC για το Amazon.

Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε στρατηγικές προσφορών πριν και κατά τη διάρκεια της ενεργής καμπάνιας.

Πριν λοιπόν ρωτήσετε μια υπηρεσία PPC στο Amazon (για πολλά χρήματα) σχετικά με το θέμα, διαβάστε πρώτα την ανάρτησή μας.

Τι είναι το Amazon PPC;

«PPC» στο Amazon και σε άλλους παρόχους σημαίνει «Πληρωμή ανά Κλικ» και αναφέρεται στο μοντέλο χρέωσης της διαφημιστικής καταχώρισης. Παρόμοια μοντέλα υπάρχουν επίσης στο Google Ads, Meta και άλλες πλατφόρμες. Ο διαφημιζόμενος πληρώνει ανά κλικ που δημιουργεί η διαφήμισή του.

Το πλεονέκτημα είναι προφανές: Για τις διαφημίσεις PPC στο Amazon προκύπτουν έξοδα μόνο όταν η διαφήμιση μετατρέπει πραγματικά. Αν κανείς δεν κάνει κλικ, το κόστος είναι μηδενικό. Ωστόσο, αυτό καθιστά δύσκολο τον ακριβή προσδιορισμό των διαφημιστικών εξόδων εκ των προτέρων. Με τον ημερήσιο προϋπολογισμό, ωστόσο, μπορεί να περιοριστεί το μέγιστο ύψος των διαφημιστικών δαπανών μιας καμπάνιας.

Στις περισσότερες περιπτώσεις και επίσης στο Amazon, οι καμπάνιες PPC βασίζονται κυρίως σε λέξεις-κλειδιά. Αυτό σημαίνει ότι μια διαφήμιση εμφανίζεται όταν οι χρήστες έχουν αναζητήσει τη λέξη-κλειδί που έχει οριστεί (Targeting με λέξεις-κλειδιά). Για αυτόν τον λόγο, η έρευνα λέξεων-κλειδιών που πρέπει να γίνει εκ των προτέρων έχει ιδιαίτερη σημασία. Αν δεν προσδιοριστούν οι σχετικές λέξεις αναζήτησης, αυτό μπορεί να επηρεάσει την επιτυχία ολόκληρων ομάδων διαφημίσεων και της δομής των καμπανιών.

Στο παρακάτω παράδειγμα, για τη λέξη-κλειδί «wanderhose herren» εμφανίζονται τόσο ένα χορηγούμενο κατάστημα Amazon όσο και διάφορες διαφημίσεις Sponsored Products. Οι τελευταίες εμφανίζονται στην επάνω περιοχή πριν από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, καθώς και ξανά πιο κάτω.

Δεν έχετε ιδέα για το Amazon PPC; Με το σεμινάριό μας, αυτό θα αλλάξει σύντομα!

Δεδομένου ότι συνήθως πολλές εταιρείες θέλουν να προσφέρουν σε μια λέξη-κλειδί, αλλά οι διαφημιστικοί χώροι είναι περιορισμένοι, συνήθως προσδιορίζεται με τη μέθοδο Cost per Click (CPC) ποιος διαφημιζόμενος θα λάβει την επιδότηση. Όποιος προσφέρει το υψηλότερο ποσό, λαμβάνει αντίστοιχα την καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η διαδικασία χρησιμοποιεί επίσης Real Time Bidding, δηλαδή οι διαφημιστικοί χώροι αποδίδονται και εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο. Όσο υψηλότερος είναι ο προϋπολογισμός ανά κλικ, τόσο πιο συχνά θα εμφανίζεται κανονικά η διαφήμιση PPC στο Amazon.

Όπως ήδη υποδείχθηκε, οι πωλητές του Amazon μπορούν να προβάλλουν διάφορες μορφές διαφήμισης PPC. Σε αυτές περιλαμβάνονται τα Sponsored Products, Sponsored Brands και Sponsored Display-Ads:

  • Sponsored Products έχει ήδη γίνει αντιληπτό από κάθε χρήστη του Amazon, καθώς δεν προβάλλονται μόνο πριν, μέσα, δίπλα και μετά τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά εμφανίζονται επίσης στις σελίδες λεπτομερειών προϊόντων. Ιδιαίτερα οι θέσεις στην ανώτερη περιοχή της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης είναι περιζήτητες, διότι προσελκύουν άμεσα την προσοχή του πελάτη. Με αυτή τη μορφή μπορούν να διαφημιστούν μεμονωμένα προϊόντα. Οι πελάτες που κάνουν κλικ στη διαφήμιση συνήθως μεταφέρονται απευθείας στη σχετική σελίδα λεπτομερειών. Οι διαφημίσεις αυτής της ομάδας διαφημίσεων απαιτούν τακτική αξιολόγηση και βελτιστοποίηση.
  • Sponsored Brands είναι επίσης αρκετά εντυπωσιακές. Εμφανίζονται πριν από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης και τα χορηγούμενα προϊόντα στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης. Οι διαφημίσεις αυτού του τύπου καμπάνιας εμφανίζουν ένα λογότυπο μάρκας, έναν προσαρμοσμένο τίτλο και έως τρία προϊόντα της μάρκας για την οποία έχει υποβληθεί η διαφήμιση. Και εδώ οι διαφημιζόμενοι πρέπει να ελέγχουν τακτικά πώς αποδίδει η διαφήμιση.
  • Sponsored Display Ads είναι οπτικά παρόμοιες με τα Sponsored Products, αλλά αντί να βασίζονται σε μια λέξη-κλειδί, το Amazon χρησιμοποιεί για τις Sponsored Display Ads τα συλλεγμένα σήματα αγοράς από τους πελάτες, προκειμένου μέσω μηχανικής μάθησης να στοχεύσει αυτόματα εκείνη την ομάδα κοινού που έχει υψηλή πιθανότητα να κάνει κλικ στη διαφήμιση με το αντίστοιχο προϊόν.

Στη συνέχεια, θα θέλαμε να αναφερθούμε στις διάφορες μορφές και να εξετάσουμε πιο λεπτομερώς τους σκοπούς χρήσης τους.

Πολλοί έμποροι αναθέτουν επίσης μια υπηρεσία για το Amazon PPC.

Ανάμεσα στους εμπόρους και τους πελάτες, οι διαφημίσεις Sponsored Products είναι οι πιο γνωστές, αν και οι πελάτες ενδέχεται να μην αναγνωρίζουν πάντα ότι πρόκειται για διαφήμιση στο Amazon, καθώς αυτές οι διαφημίσεις έχουν την ίδια δομή με τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης και επισημαίνονται μόνο με την μικρή γκρι γραφή “Χορηγούμενο”. Αυτές οι διαφημίσεις μπορούν να δημιουργηθούν τόσο από κανονικούς πωλητές της αγοράς μέσω του Seller Central όσο και από προμηθευτές μέσω της Υπηρεσίας Μάρκετινγκ Amazon. Η δημιουργία γίνεται αυτόματα με βάση το διαφημιζόμενο προϊόν, συμπεριλαμβανομένων των συνδέσμων που οδηγούν στη σχετική σελίδα λεπτομερειών προϊόντος. Το κόστος για τις διαφημίσεις Sponsored Products εξαρτάται από διάφορες μεταβλητές, όπως η τιμή CPC, ο ημερήσιος προϋπολογισμός και οι προσφορές άλλων διαφημιζόμενων.

Αν και οι διαφημίσεις Sponsored Products ή άλλες διαφημίσεις PPC δεν έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κατάταξη ενός προϊόντος, μπορούν έμμεσα να βελτιώσουν το ποσοστό μετατροπής και να αυξήσουν τα έσοδα που παράγονται στο Amazon, γεγονός που με τη σειρά του επηρεάζει τους υπολογισμούς του αλγορίθμου. Η σχετικότητα των σελίδων προϊόντων για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά είναι καθοριστική για την επιτυχία των διαφημίσεων PPC, καθώς ο αλγόριθμος τις αξιολογεί με βάση διάφορους παράγοντες. Μια επιτυχημένη διαφήμιση PPC στο Amazon απαιτεί επομένως σωστή βελτιστοποίηση SEO της διαφημιζόμενης σελίδας λεπτομερειών προϊόντος.

Product Targeting

Το Amazon προσφέρει επίσης Product Targeting για τις διαφημίσεις Sponsored Products, όπου οι έμποροι μπορούν να επιλέξουν άλλα προϊόντα, κατηγορίες ή μάρκες ως στόχο των διαφημίσεών τους, αντί να επικεντρώνονται σε λέξεις-κλειδιά. Αυτές οι διαφημίσεις τοποθετούνται συχνά σε σελίδες προϊόντων και προσφέρουν στους εμπόρους περισσότερες δυνατότητες βελτιστοποίησης και επιλογής των καλύτερων διαφημιστικών θέσεων για το κοινό τους.

Μια λιγότερο γνωστή δυνατότητα διαφήμισης προϊόντων στο Amazon είναι οι Landing Pages, οι οποίες επιτρέπουν τη διαφήμιση ενός ή περισσότερων προϊόντων σε ατομικές σελίδες με ειδικό περιεχόμενο όπως βίντεο ή εικόνες. Αυτές μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για προσωρινές σελίδες μάρκας που συνδέονται με συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες ή προάγουν τη δημιουργία leads. Ένα παράδειγμα είναι η Landing Page του Kindle στο Amazon:

Το Amazon PPC παρέχει ένα εργαλείο για τη δημιουργία Landing Pages.

Για αυτόν τον τύπο διαφήμισης PPC, το Amazon παρέχει τόσο πρότυπα όσο και Landing Pages με βάση την αρχή του κατασκευαστικού συστήματος. Ωστόσο, για τη δημιουργία μιας ατομικής σελίδας, είναι απαραίτητο να επικοινωνήσετε απευθείας με το Amazon Advertising. Για τις Landing Pages, το Amazon έχει συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές και προδιαγραφές, τις οποίες οι έμποροι θα πρέπει οπωσδήποτε να τηρούν. Όλες οι σημαντικές πληροφορίες μπορούν να προβληθούν εδώ: Κατευθυντήριες γραμμές Landing Page από το Amazon.

Dynamic Ecommerce Ads

Μια άλλη δυνατότητα διαφήμισης στο σύμπαν του Amazon PPC είναι οι Dynamic Ecommerce Ads (DEA), οι οποίες βασίζονται στα εκτενή δεδομένα πελατών του Amazon. Παρόμοια με το Product Targeting, τα προϊόντα διαφημίζονται στοχευμένα και σε πραγματικό χρόνο με βάση τη συμπεριφορά αγοράς των πελατών. Οι DEA χρησιμοποιούν την ASIN ως βάση και απαιτούν μια φόντο εικόνα χωρίς κουμπί Call-to-Action, καθώς αυτά προστίθενται αυτόματα. Τα GIF και τα βίντεο δεν είναι δυνατά, αλλά μπορούν να ενσωματωθούν κουπόνια και κριτικές πελατών.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των DEA είναι η πλήρως αυτόματη προβολή τους, ωστόσο οι διαφημιζόμενοι έχουν περιορισμένες δυνατότητες επιρροής. Έχουν πρόσβαση στα δημογραφικά δεδομένα του Amazon και σε μια διαφήμιση που προσαρμόζεται δυναμικά στα συλλεγμένα δεδομένα. Οι δυναμικές καμπάνιες μπορούν επίσης να αναγνωρίσουν αλλαγές στην κατάσταση του προϊόντος και να αντιδράσουν ανάλογα, γεγονός που σημαίνει εξοικονόμηση χρόνου για τους διαφημιζόμενους.

Το πρόγραμμα PPC του Amazon προκαλεί κόστος, αλλά αυτό μπορεί να διαφέρει.

Μια άλλη δημοφιλής μορφή διαφήμισης στο πλαίσιο του Amazon PPC είναι οι Sponsored Brands, πρώην Amazon Headline Search Ads. Σε αντίθεση με τις διαφημίσεις Sponsored Products, όπου το επίκεντρο είναι η προώθηση ενός συγκεκριμένου προϊόντος, οι Sponsored Brands στοχεύουν στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας μιας συγκεκριμένης μάρκας. Έτσι, απευθύνονται σε πελάτες κυρίως στην ανώτερη περιοχή του marketing funnel, οι οποίοι χρησιμοποιούν το Amazon για να γνωρίσουν νέα προϊόντα και μάρκες – το 75% των διαδικτυακών αγοραστών χρησιμοποιούν το Amazon και με αυτόν τον τρόπο (Η Μελέτη Καταναλωτικής Αγορές Amazon 2019 από την CPC Strategy, σ. 6).

Για τη χρήση αυτού του μορφής, είναι απαραίτητο οι πωλητές να έχουν καταχωρίσει τη μάρκα τους στην Amazon Brand Registry. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο άρθρο μας σχετικά με το Amazon Sponsored Brands.

Η τελευταία κατηγορία που θέλουμε να σας παρουσιάσουμε στο πλαίσιο του Amazon PPC είναι η Sponsored Display Ad. Συνδυάζει τα Sponsored Products με τις Display Ads και δημιουργείται με βάση τις υπάρχουσες καταχωρίσεις προϊόντων. Αντίστοιχα, οδηγούν τους πελάτες μετά το κλικ απευθείας σε μια σελίδα λεπτομερειών προϊόντος.

Η ιδιαιτερότητα: Οι Sponsored Display Ads αγοράζονται και δημιουργούνται στο Amazon και είναι διαθέσιμες μόνο σε πωλητές της αγοράς, ωστόσο ενσωματώνονται επίσης σε εξωτερικές ιστοσελίδες και σε εφαρμογές τρίτων.

Σκοποί χρήσης των Display Ads

Οι έμποροι μπορούν με τη διαφήμιση Amazon PPC και τη Sponsored Display Ad να εξυπηρετήσουν τόσο την ανώτερη όσο και την κατώτερη περιοχή του funnel: Από τη μία πλευρά, μπορούν να στοχεύσουν νέους πελάτες, ενώ από την άλλη πλευρά, μπορούν να ενθαρρύνουν παλιούς πελάτες να επαναγοράσουν σχετιζόμενα προϊόντα. Επίσης, είναι δυνατή η κλασική επαναστόχευση με μια Display Ad, προβάλλοντας στον πελάτη προϊόντα που τον ενδιέφεραν στο παρελθόν.

Με μια Sponsored Display Ad, οι πελάτες του Amazon μπορούν επίσης να προσεγγιστούν σε άλλες ιστοσελίδες και να καθοδηγηθούν στο προϊόν του διαφημιζόμενου. Αυτό αυξάνει την εμβέλεια και βοηθά όχι μόνο στην οικοδόμηση της μάρκας εκτός της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και στην αύξηση της αφοσίωσης των πελατών.

Συνήθως, αυτή η μορφή διαφήμισης αποδίδεται από το Amazon με τη μέθοδο PPC. Ωστόσο, οι μάρκες έχουν επίσης τη δυνατότητα να πληρώνουν ανά εμφάνιση, δηλαδή ανά προβολή.

Αυτή η ανάρτηση φιλοξενείται από
Rick Wong, Συνιδρυτής της SellerMetrics.app

Είμαστε SellerMetrics, το λογισμικό μας για Amazon PPC βοηθά τους πωλητές του Amazon, τις μάρκες, τους συγγραφείς KDP και τις υπηρεσίες να βελτιστοποιήσουν τις καμπάνιες Amazon PPC τους μέσω αυτοματοποίησης προσφορών, μαζικών Manual αλλαγών προσφορών και αναλύσεων. Η αποστολή μας είναι να βοηθήσουμε τους πωλητές να βελτιστοποιήσουν τις καμπάνιες Amazon PPC τους.

Αυτόματες vs. χειροκίνητες καμπάνιες

Ωστόσο, πριν ασχοληθούμε με τη στρατηγική Amazon PPC σας και τις προσφορές, ας ρίξουμε πρώτα μια ματιά στις διαφορές μεταξύ αυτόματων και χειροκίνητων καμπανιών Amazon PPC. Στις αυτόματες καμπάνιες, το Amazon στοχεύει αυτόματα τις λέξεις-κλειδιά και παρόμοια προϊόντα στις διαφημίσεις σας. Στις χειροκίνητες καμπάνιες, ωστόσο, αυτή η εργασία είναι δική σας:

  1. Επιλέγοντας λέξεις-κλειδιά/προϊόντα που θα στοχευθούν για προσφορά.
  2. Να ταιριάζει ο τύπος της αντίστοιχης λέξης-κλειδί.
  3. Να προσφέρετε σε σχετικές λέξεις-κλειδιά.

Αν θα πρέπει να επιλέξετε μια αυτόματη ή χειροκίνητη καμπάνια εξαρτάται από το σε ποια φάση του κύκλου εκκίνησης προϊόντος βρίσκεστε.

Όσο νωρίτερα βρίσκεστε στον κύκλο, τόσο καλύτερα ταιριάζουν οι αυτόματες καμπάνιες. Έτσι, μπορείτε αρχικά να δοκιμαστείτε. Σε μεταγενέστερες φάσεις, οι χειροκίνητες καμπάνιες είναι πιο κατάλληλες, καθώς ήδη γνωρίζετε ποιες λέξεις-κλειδιά και ASINs αποδίδουν καλά με το προϊόν σας.

Παρεμπιπτόντως: Δεν χρειάζεται να παύσετε αμέσως τις αυτόματες διαφημιστικές καμπάνιες Amazon όταν η ASIN σας ωριμάσει, αλλά θα πρέπει να μεταφέρετε περισσότερους πόρους σε χειροκίνητες καμπάνιες.

Η στρατηγική Amazon PPC σας για προσφορές

Η στρατηγική προσφορών των καμπανιών σας καθορίζει πόσο επιθετικές μπορούν να είναι οι προσφορές σας. Για αυτό έχετε τρεις επιλογές. Κάθε μία από αυτές αντιπροσωπεύει διαφορετικό επίπεδο επιθετικότητας.

Η σωστή στρατηγική προσφορών είναι ένα από τα πιο σημαντικά κόλπα του Amazon PPC

Ακολουθούν οι επιλογές σας (ταξινομημένες κατά φθίνουσα σειρά επιθετικότητας):

  1. Δυναμικές προσφορές – Αυξήστε και μειώστε.
  2. Σταθερές προσφορές – Χρησιμοποιείται μόνο η προσφορά που έχετε υποβάλει.
  3. Δυναμικές προσφορές – Μόνο μείωση.

#1: Δυναμική προσφορά – Αυξήστε και μειώστε

Αυτή η στρατηγική προσφορών καμπάνιας είναι η πιο επιθετική από τις τρεις παραλλαγές. Με αυτήν, το Amazon έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει τις προσφορές έως και 100% προς τα πάνω ή προς τα κάτω.

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα: Η προσφορά σας για μια λέξη-κλειδί είναι 2,00€. Σε αυτή την περίπτωση, το Amazon μπορεί να αυξήσει την προσφορά σας έως και 4,00€, αν η πιθανότητα αγοράς είναι υψηλή. Από την άλλη πλευρά, η προσφορά σας μπορεί επίσης να μειωθεί σε 0,00€, αν οι πιθανότητες είναι χαμηλές.

Προσοχή
Λάβετε υπόψη ότι το 100 % είναι το μέγιστο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι προσφορές σας δεν θα αυξηθούν ούτε στα 4,00 € ούτε θα μειωθούν στα 0,00 €, αλλά η προσφορά σας θα είναι κάπου ενδιάμεσα.

Αυτή η στρατηγική είναι κατάλληλη για εσάς, εάν είστε έτοιμοι να ξοδέψετε ολόκληρο το προϋπολογισμό PPC Amazon που έχετε ορίσει για αυτήν την διαφημιστική καμπάνια και εάν προσφέρετε σε λέξεις-κλειδιά με τις οποίες αισθάνεστε σίγουροι.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι Δυναμικές Προσφορές (Αύξηση και Μείωση) μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για καμπάνιες Sponsored Product.

Εάν χρησιμοποιήσετε τη Δυναμική Προσφορά, αυτό μπορεί να οδηγήσει στο ότι η προσφορά σας και το CPC (κόστος ανά κλικ) δεν είναι ταυτόσημα, καθώς έχετε επιτρέψει στο Amazon να προσαρμόσει τις προσφορές σας.

#2: Σταθερή Προσφορά

Όπως υποδηλώνει το όνομα, το Amazon θα χρησιμοποιήσει σε αυτή τη στρατηγική PPC την προσφορά ακριβώς στο ύψος (και ενδεχομένως άλλες ρυθμίσεις) που καθορίζετε. Οι προσφορές σας δεν θα προσαρμόζονται με βάση την πιθανότητα αγοράς.

Αυτή η στρατηγική είναι κατάλληλη για εσάς, εάν θέλετε να βελτιστοποιήσετε τις καμπάνιές σας μέσω σταθερής προσαρμογής των προσφορών σας. Ξέρετε ακριβώς τι κάνετε και δεν θέλετε να επηρεάζει το Amazon τις προσφορές σας.

#3: Δυναμική Προσφορά – Μόνο μείωση

Αυτή η στρατηγική PPC Amazon είναι η πιο παθητική εκδοχή των παραπάνω στρατηγικών. Εδώ, ο διαδικτυακός γίγαντας μπορεί να διορθώσει τις προσφορές σας έως και 100% προς τα κάτω.

Ας πάρουμε και εδώ ένα παράδειγμα: Προσφέρετε 2,00€ για μια λέξη-κλειδί. Τώρα το Amazon μπορεί αυτόματα να μειώσει την προσφορά σας στα 0,00€, εάν η πιθανότητα πώλησης είναι πολύ χαμηλή.

Αυτή η μορφή βελτιστοποίησης PPC Amazon έχει νόημα όταν προχωράτε μάλλον συντηρητικά και θέλετε να στοιχηματίσετε λιγότερο σε δημοπρασίες που υπόσχονται μόνο χαμηλή πιθανότητα επιτυχίας.

Στις Sponsored Brand και Sponsored Display, αυτή είναι, παρεμπιπτόντως, η προεπιλεγμένη ρύθμιση της στρατηγικής PPC Amazon για τις προσφορές καμπανιών.

Για καμπάνιες που υπήρχαν ήδη πριν από την εφαρμογή μιας στρατηγικής προσφοράς καμπάνιας, η Δυναμική Προσφορά (μόνο μείωση) είναι επίσης η προεπιλεγμένη επιλογή.

Η στρατηγική PPC Amazon για τις προσφορές καμπανιών σας πρέπει να ταιριάζει στους στόχους σας!

Οι διάφορες στρατηγικές προσφορών καμπανιών στοχεύουν σε διαφορετικούς στρατηγικούς στόχους. Πριν δημιουργήσετε μια καμπάνια, έχει νόημα να σκεφτείτε πρώτα ποιοι στρατηγικοί στόχοι θα πρέπει να επιτευχθούν.

Έτσι, για όλους τους στόχους που βασίζονται στην ανάπτυξη (π.χ. περισσότερες πωλήσεις ή καλύτερη κατάταξη για μια λέξη-κλειδί), η στρατηγική Δυναμικής Προσφοράς «Αύξηση και Μείωση» είναι κατάλληλη.

Η Σταθερή Προσφορά ή η Δυναμική Προσφορά (μόνο μείωση) είναι κατάλληλες όταν θέλετε να βελτιστοποιήσετε τις καμπάνιες PPC Amazon.

Εδώ είναι πιθανοί στρατηγικοί στόχοι για τις καμπάνιες PPC Amazon σας:

  • Ενημέρωση Μάρκας
  • Καλύτερη κατάταξη στο Amazon για λέξεις-κλειδιά.
  • Να αποσπάσετε τις πωλήσεις των ανταγωνιστών σας.
  • Να αυξήσετε τις πωλήσεις και τον τζίρο.
  • Να βελτιστοποιήσετε το κέρδος.

Συνεχιζόμενη διαχείριση προσφορών PPC Amazon

Μόλις λάβετε τα δεδομένα απόδοσης των ενεργών καμπανιών PPC σας στο Amazon, θα πρέπει να προσαρμόσετε τις προσφορές σας ανάλογα.

Ως γενικός κανόνας, μπορείτε να περιμένετε μια ολόκληρη εβδομάδα πριν κάνετε οποιεσδήποτε αλλαγές, καθώς μόνο μετά από αυτό το διάστημα έχετε αρκετές ουσιαστικές πληροφορίες για να λάβετε τις αντίστοιχες αποφάσεις.

Επιπλέον, είναι σκόπιμο να περιμένετε περισσότερες από επτά ημέρες στην πρώτη σας καμπάνια Sponsored Product πριν προσαρμόσετε τις προσφορές. Έτσι, είστε πιο ασφαλείς και έχετε περισσότερα δεδομένα στα οποία μπορείτε να ανατρέξετε όταν βελτιστοποιείτε την καμπάνια σας.

Όπως ήδη αναφέρθηκε, θα πρέπει να είστε ενήμεροι για τους στρατηγικούς σας στόχους για τις καμπάνιες σας. Αυτοί επηρεάζουν επίσης τον στόχο ACoS που θέλετε να επιτύχετε με την καμπάνια σας. Ο στόχος ACoS σας θα επηρεάσει επίσης τις επιμέρους αποφάσεις σχετικά με τις προσφορές σας.

Τι είναι ο ACoS;

Πριν ασχοληθούμε με τον στόχο ACoS, θα πρέπει να εξηγήσουμε τι είναι ο ACoS. Ο ACoS είναι η συντομογραφία για το «Advertising Cost of Sale», δηλαδή η αναλογία των συνολικών διαφημιστικών σας εξόδων προς τον συνολικό τζίρο. Σας δείχνει πόσο τζίρο λαμβάνετε για κάθε ευρώ που ξοδεύετε και μπορεί επίσης να σας δείξει αν η PPC στο Amazon αξίζει στην συγκεκριμένη περίπτωση σας. Οι δαπάνες είναι φυσικά ο καθοριστικός παράγοντας εδώ.

Ως γενικός κανόνας ισχύει: Όσο χαμηλότερος είναι ο ACoS, τόσο καλύτερη είναι η κατάσταση. Έτσι, λαμβάνετε περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με τις δαπάνες σας.

Με τον ACoS μπορείτε να προσδιορίσετε αν αξίζουν τα κόστη PPC Amazon σας.

Εάν, για παράδειγμα, ξοδεύετε 2,00€ για μια λέξη-κλειδί και εισπράττετε 10€, ο ACoS σας είναι (2/10)*100 = 20%.

Πώς να προσδιορίσετε τον στόχο ACoS σας

Θεωρητικά, ο στόχος ACoS σας μπορεί να έχει οποιαδήποτε τιμή καθορίσετε. Για να αξιολογήσετε αν ο στόχος ACoS σας είναι καλός ή χρήζει βελτίωσης, χρειάζεστε πρώτα μια τιμή σύγκρισης. Για αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον «ACoS ισοδυναμίας».

Αυτόν μπορείτε να τον προσδιορίσετε υπολογίζοντας τα περιθώρια σας σε επίπεδο μονάδας. Για αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον υπολογιστή FBA της Amazon. Με βάση αυτό, υπολογίζετε το περιθώριο κέρδους σας σε ποσοστό. Αυτό είναι το ACoS ισοδυναμίας σας.

Amazon PPC, το σημείο ισοδυναμίας σας εμφανίζεται στο Amazon Seller Central.

Στο παραπάνω παράδειγμα, το ACoS ισοδυναμίας σας είναι 67,11 % ή 84,38 %.

Στο τελευταίο βήμα, καθορίζετε πώς θα πρέπει να είναι ο στόχος ACoS σας σε σχέση με το ACoS ισοδυναμίας σας. Για αυτό, θα πρέπει να έχετε ξανά υπόψη σας τη στρατηγική PPC Amazon σας:

  • Στόχος βελτιστοποίησης: Στόχος ACoS < ACoS ισοδυναμίας
  • Στόχος ανάπτυξης: Στόχος ACoS > ACoS ισοδυναμίας
  • Μετριοπαθής στόχος: Στόχος ACoS = ACoS ισοδυναμίας

Εξοπλισμένοι με τον στόχο ACoS, μπορείτε τώρα να βελτιστοποιήσετε τις προσφορές PPC Amazon σας με βάση τη στρατηγική σας. Μπορείτε να υπολογίσετε τη νέα σας προσφορά με τον παρακάτω τύπο:

Νέα προσφορά = (Στόχος ACoS/ACoS)*CPC

CPC αναφέρεται στο κόστος ανά κλικ, δηλαδή αντιπροσωπεύει τις τιμές κλικ. Σας προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε έναν CPC που βασίζεται σε χρονικό διάστημα. Αυτό το χρονικό διάστημα δεν θα πρέπει να είναι ούτε πολύ στενό ούτε πολύ ευρύ. Εμείς στη SellerMetrics χρησιμοποιούμε ένα πλαίσιο 30 έως 60 ημερών για τον υπολογισμό του CPC μας.

Εάν θέλετε να προσαρμόσετε τις προσφορές σας, μπορείτε να το κάνετε χειροκίνητα στην κονσόλα διαφήμισης Amazon, να χρησιμοποιήσετε μαζικές μεταφορτώσεις PPC Amazon ή να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο PPC Amazon γι’ αυτό. Οι τελευταίες δύο επιλογές μπορούν να σας εξοικονομήσουν πολύ χρόνο. Ιδιαίτερα όταν θέλετε να κάνετε έναν μεγαλύτερο αριθμό αλλαγών (πιθανώς και μεταξύ πολλών καμπανιών PPC Amazon). Τα εργαλεία PPC Amazon είναι κυρίως σχετικά για πωλητές και πωλήτριες που θέλουν να εκτελούν πολύπλοκες καμπάνιες, οι οποίες μπορεί να αποτελούνται από διάφορες ομάδες διαφημίσεων, λέξεις-κλειδιά και προϊόντα.

Συμπέρασμα

Δύο σημεία θα πρέπει να κρατήσετε από το άρθρο μας:

Η διαφήμιση Amazon προσφέρει διάφορες μορφές διαφήμισης για διαδικτυακούς εμπόρους με επιχείρηση Amazon μέσω της μεθόδου PPC: Sponsored Products, Sponsored Brands και Sponsored Displays. Οι Sponsored Products οδηγούν τους πελάτες απευθείας στις σελίδες λεπτομερειών προϊόντων για να αυξήσουν τις πωλήσεις, ενώ οι Sponsored Brands στοχεύουν στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας. Οι διαφημίσεις Sponsored Display μπορούν επίσης να τοποθετηθούν εξωτερικά και χρησιμοποιούν στοχευμένη στόχευση βασισμένη στον θησαυρό δεδομένων της Amazon. Η βελτιστοποίηση είναι σχετικά απλή.

Οι ακριβείς διαφημιστικές δαπάνες δεν καθορίζονται εκ των προτέρων, καθώς όλες οι διαφημίσεις αποδίδονται με τη μέθοδο PPC. Ωστόσο, με τον καθορισμό ενός ημερήσιου προϋπολογισμού, οι έμποροι μπορούν να περιορίσουν τις δαπάνες. Οι διαφημίσεις PPC Amazon είναι ένα βασικό στοιχείο κάθε επαγγελματικής επιχείρησης Marketplace και συμπληρώνουν ιδιαίτερα τη στρατηγική SEO των πωλητών Private Label.

Επιπλέον, θα ήταν σκόπιμο να ασχοληθείτε με το θέμα των στρατηγικών προσφορών, καθώς αυτό έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στις καμπάνιες PPC σας. Γνωρίζουμε ότι οι έμποροι Amazon FBA δεν είναι ακριβώς υπομονετικοί και θέλουν να δοκιμάσουν νέες ευκαιρίες αμέσως. Αλλά όπως εξηγήθηκε παραπάνω, είναι σημαντικό σε αυτό το σημείο να έχετε τουλάχιστον μια κατεύθυνση προς την οποία θα πρέπει να κατευθυνθείτε πριν ξεκινήσετε.

Μια καμπάνια Amazon PPC είναι μια διαφημιστική πρωτοβουλία, στην οποία οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν για την τοποθέτηση των διαφημίσεών τους στο Amazon. Η συντομογραφία PPC σημαίνει Pay-Per-Click, που σημαίνει ότι τα διαφημιστικά κόστη προκύπτουν μόνο με πραγματικό κλικ στη διαφήμιση. Αυτές οι καμπάνιες μπορούν να χρησιμοποιούν διάφορες μορφές διαφημίσεων όπως Sponsored Products, Sponsored Brands και Sponsored Displays, για να αυξήσουν την ορατότητα των προϊόντων, να ενισχύσουν τις πωλήσεις και να προωθήσουν την αναγνωρισιμότητα της μάρκας.

Συχνές Ερωτήσεις

Τι σημαίνει PPC στο Amazon;

Στο Amazon και σε άλλους προμηθευτές, το «PPC» σημαίνει «Pay per Click». Πρόκειται για μια διαδικασία χρέωσης για διαφημίσεις, στην οποία οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν για κάθε κλικ στη διαφήμισή τους. Μοντέλα όπως αυτό υπάρχουν επίσης στο Google Ads.

Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο Amazon;

Οι κόστος για τη διαφήμιση στο Amazon ποικίλλει ανάλογα με τη μορφή, τον ανταγωνισμό και την ποιότητα των διαφημίσεων. Με το μοντέλο Pay-Per-Click, οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο για τα κλικ. Με την καθορισμένη ημερήσια δαπάνη, μπορούν να ελέγχουν το συνολικό κόστος. Συνιστάται η τακτική παρακολούθηση και προσαρμογή της στρατηγικής για να επιτευχθεί η καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής.

Τι είναι μια καμπάνια Amazon PPC;

Μια καμπάνια Amazon PPC είναι μια διαφημιστική πρωτοβουλία, στην οποία οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν για την τοποθέτηση των διαφημίσεών τους στο Amazon. Αυτές οι καμπάνιες μπορούν να χρησιμοποιούν διάφορες μορφές διαφημίσεων όπως Sponsored Products, Sponsored Brands και Sponsored Displays, για να αυξήσουν την ορατότητα των προϊόντων, να ενισχύσουν τις πωλήσεις και να προωθήσουν την αναγνωρισιμότητα της μάρκας.

Για ποιον είναι κατάλληλο το λογισμικό Amazon PPC;

Το λογισμικό Amazon PPC είναι κατάλληλο για πωλητές που θέλουν να διαχειρίζονται σύνθετες δομές καμπανιών στο Amazon, να ερευνούν και να βελτιστοποιούν λέξεις-κλειδιά, να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τον προϋπολογισμό, να αναλύουν τις στρατηγικές των ανταγωνιστών τους και να αυτοματοποιούν διαδικασίες. Τέτοια εργαλεία προσφέρουν πληροφορίες, αυτοματοποίηση και δυνατότητες βελτιστοποίησης, για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των καμπανιών PPC τους και να επιτύχουν τους στόχους πωλήσεών τους.

Πιστώσεις εικόνας με τη σειρά των εικόνων: © onephoto – stock.adobe.com / Screenshot @ Amazon / © Prostock-studio – stock.adobe.com / © Screenshot @ Amazon / © Pixel-Shot – stock.adobe.com / Screenshot @ Amazon / © SELLERLOGIC / Screenshot @ Amazon

icon
SELLERLOGIC Repricer
Μέγιστη κερδοφορία με τις προσφορές B2B και B2C σας χρησιμοποιώντας τις αυτοματοποιημένες στρατηγικές τιμολόγησης της SELLERLOGIC. Ο δυναμικός έλεγχος τιμολόγησης που καθοδηγείται από AI διασφαλίζει ότι εξασφαλίζετε το Buy Box στην υψηλότερη δυνατή τιμή, εγγυώμενος ότι έχετε πάντα ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων σας.
icon
SELLERLOGIC Lost & Found Full-Service
Ελέγχει κάθε συναλλαγή FBA και εντοπίζει τις αξιώσεις αποζημίωσης που προκύπτουν από σφάλματα FBA. Lost & Found διαχειρίζεται τη διαδικασία επιστροφής χρημάτων, συμπεριλαμβανομένης της επίλυσης προβλημάτων, της υποβολής αξιώσεων και της επικοινωνίας με την Amazon. Έχετε πάντα πλήρη ορατότητα όλων των επιστροφών χρημάτων στον πίνακα ελέγχου Full-Service του Lost & Found.
icon
SELLERLOGIC Business Analytics
Business Analytics για την Amazon σας δίνει μια επισκόπηση της κερδοφορίας σας - για την επιχείρησή σας, τις ατομικές αγορές και όλα τα προϊόντα σας.