Labākā Amazon PPC stratēģija jūsu reklāmām

Šis ir raksts, ko mēs kopā ar mūsu ASV partneri SellerMetrics esam uzrakstījuši. Daži no ekrānuzņēmumiem tāpēc ir angļu valodā.
Pašu Amazon PPC kampaņu pārvaldīšana ir smags darbs. Bieži pārdevēji jūtas apjukuši dažādu reklāmu veidu un iestatījumu dēļ. Bieži vien pievienojas arī citas Amazon FBA biznesa uzdevumi, ar kuriem pārdevējiem jau tā ir pilnas rokas.
Viens no lielākajiem iesācēju kļūdām ir nekontrolētas izdevumu izmaksas par viņu Amazon PPC kampaņām. Šīs var viegli apiet, izstrādājot labu Amazon PPC stratēģiju.
Šajā rakstā mēs apskatām solīšanas stratēģijas pirms un aktīvās kampaņas laikā.
Tātad, pirms jūs (par daudz naudas) jautājat Amazon PPC aģentūrai par šo tēmu, vispirms izlasiet mūsu rakstu.
Kas ir Amazon PPC?
„PPC“ pie Amazon un citiem pakalpojumiem nozīmē „Pay per Click“ un attiecas uz reklāmas modeļa norēķinu modeli. Līdzīgi modeļi pastāv arī Google Ads, Meta un citiem. Reklāmas devējs maksā par katru klikšķi, ko viņa reklāma ģenerē.
Priekšrocība ir acīmredzama: par Amazon PPC reklāmām rodas izmaksas tikai tad, ja reklāma patiešām konvertē. Ja neviens neklick, tas viss arī nekostā. Tādējādi konkrētās reklāmas izdevumi iepriekš ir tikai aptuveni nosakāmi. Tomēr ar dienas budžetu var ierobežot maksimālo reklāmas izmaksu apjomu kampaņai.
Lielākajā daļā gadījumu un arī Amazon PPC kampaņas parasti ir balstītas uz atslēgvārdiem. Tas nozīmē, ka reklāma tiek rādīta, kad lietotāji meklē attiecīgo atslēgvārdu (atslēgvārdu mērķēšana). Tādēļ atslēgvārdu izpētei, kas jāveic iepriekš, ir īpaša nozīme. Ja šeit netiek noteikti attiecīgie meklēšanas termini, tas var ietekmēt visu reklāmas grupu un kampaņu struktūras panākumus.
Nākamajā piemērā atslēgvārda „wanderhose herren” gadījumā tiek rādīts gan sponsorēts Amazon veikals, gan dažādas Sponsored Products reklāmas. Pēdējās tiek rādītas augšējā daļā pirms organiskajiem meklēšanas rezultātiem, kā arī vēlreiz tālāk apakšā.

Parasti vairāki uzņēmumi vēlas piedāvāt cenu par atslēgvārdu, taču reklāmas vietas ir ierobežotas, tāpēc parasti tiek noteikts, kurš reklāmdevējs saņems piešķiršanu, izmantojot Cost per Click (CPC) metodi. Tas, kurš piedāvā visaugstāko summu, attiecīgi iegūst labāko vietu meklēšanas rezultātos. Šī metode izmanto arī reāllaika solīšanu, t.i., reklāmas vietas tiek piešķirtas un rādītas reāllaikā. Jo augstāks ir budžets par klikšķi, jo biežāk Amazon parasti rādīs PPC reklāmu.
Kā jau minēts, Amazon pārdevēji var izveidot dažādus PPC reklāmas formātus. Tie ietver Sponsored Products, Sponsored Brands un Sponsored Display reklāmas:
Nākamajā sadaļā mēs vēlamies pievērsties katram formātam un sīkāk izskatīt to pielietojumu.
Sponsored Products

Starp tirgotājiem un klientiem Sponsored Products reklāmas ir vispazīstamākās, lai gan klienti varbūt ne vienmēr atpazīst, ka tās Amazon ir reklāmas, jo šīm reklāmām ir tāda pati struktūra kā organiskajiem meklēšanas rezultātiem un tās ir marķētas tikai ar mazu pelēku uzrakstu “Sponsorēts”. Šīs reklāmas var izveidot gan parasti tirgus pārdevēji caur Seller Central, gan piegādātāji caur Amazon Marketing Service. Generēšana notiek automātiski, pamatojoties uz reklamēto produktu, tostarp saites, kas ved uz attiecīgo produkta detalizēto lapu. Izmaksas par Sponsored Products reklāmām ir atkarīgas no dažādām mainīgajām, piemēram, CPC cenas, dienas budžeta un citu reklāmdevēju piedāvājumiem.
Lai gan Sponsored Products reklāmas vai citas PPC reklāmas tieši neietekmē produkta rangus, tās var netieši uzlabot konversijas rādītājus un palielināt Amazon ģenerēto apgrozījumu, kas savukārt ietekmē algoritma aprēķinus. Produktu lapu atbilstība konkrētiem atslēgvārdiem ir izšķiroša PPC reklāmu panākumiem, jo algoritms tās novērtē, pamatojoties uz dažādiem faktoriem. Tādējādi veiksmīgai PPC reklāmai Amazon ir nepieciešama pienācīga SEO optimizācija reklamētajai produkta detalizētajai lapai.
Produktu mērķēšana
Amazon piedāvā arī produktu mērķēšanu Sponsored Products reklāmām, kur tirgotāji var izvēlēties citus produktus, kategorijas vai zīmolus kā savu reklāmu mērķi, nevis koncentrēties uz atslēgvārdiem. Šīs reklāmas bieži tiek izvietotas produktu lapās un piedāvā tirgotājiem vairāk iespēju optimizācijai un labāko reklāmas vietu izvēlei savām mērķauditorijām.
Mazāk zināma iespēja produktu reklamēšanai Amazon ir nosēšanās lapas, kas ļauj reklamēt vienu vai vairākus produktus individuālās lapās ar īpašu saturu, piemēram, video vai attēliem. Šīs var izmantot arī pagaidu zīmola lapām, kas saistītas ar specifiskām reklāmas akcijām vai veicina potenciālo klientu ģenerēšanu. Piemērs ir Kindle nosēšanās lapa Amazon:

Amazon šī veida PPC reklāmām nodrošina gan veidnes, gan nosēšanās lapas, kas izveidotas pēc moduļu principa. Tomēr, lai izveidotu individuālu lapu, ir nepieciešams tieši sazināties ar Amazon Advertising. Amazon nosēšanās lapām ir noteikti priekšnoteikumi un vadlīnijas, kuras tirgotājiem noteikti jāievēro. Visu svarīgo informāciju var apskatīt šeit: Amazon nosēšanās lapu vadlīnijas.
Dinamiski e-komercijas reklāmas
Vēl viena reklāmas iespēja Amazon PPC universā ir dinamiski e-komercijas reklāmas (DEA), kas balstās uz plašajiem Amazon klientu datiem. Līdzīgi kā produktu mērķēšanā, produkti tiek mērķēti un reklamēti reāllaikā, pamatojoties uz klientu pirkšanas uzvedību. DEA izmanto ASIN kā pamatu un prasa fona attēlu bez aicinājuma uz darbību pogas, jo tādas tiek automātiski pievienotas. GIF un video nav iespējami, bet kuponi un klientu atsauksmes var tikt integrēti.
DEA lielākais ieguvums ir to pilnīgi automātiskā izplatīšana, tomēr reklāmdevējiem ir ierobežotas ietekmes iespējas. Viņi iegūst piekļuvi Amazon demogrāfiskajiem datiem un reklāmu, kas dinamiski pielāgojas savāktajiem datiem. Dinamiskās kampaņas var arī atpazīt izmaiņas produkta statusā un attiecīgi reaģēt, kas nozīmē laika ietaupījumu reklāmdevējiem.
Sponsored Brands

Vēl viens populārs reklāmas formāts Amazon PPC ietvaros ir Sponsored Brands, iepriekš pazīstams kā Amazon Headline Search Ads. Atšķirībā no Sponsored Products reklāmām, kurās viss ir vērsts uz konkrēta produkta reklamēšanu, Sponsored Brands mērķis ir palielināt konkrētas zīmola atpazīstamību. Tādējādi tās vairāk uzrunā klientus augšējā mārketinga piltuvē, kuri izmanto Amazon, lai iepazītos ar jauniem produktiem un zīmoliem – 75% tiešsaistes pircēju arī šādā veidā izmanto Amazon (CPC Strategy 2019. gada Amazon patērētāju iepirkšanās pētījums, 6. lpp).
Lai izmantotu šo formātu, pārdevējiem ir jāreģistrē sava zīme Amazon Brand Registry. Vairāk informācijas varat atrast mūsu rakstā par tēmu Amazon Sponsored Brands.
Sponsored Display
Pēdējā kategorija, ko mēs vēlamies jums iepazīstināt, ir Amazon PPC ietvaros Sponsored Display Ad. Tā apvieno Sponsored Products ar Display Ads un tiek izveidota, pamatojoties uz esošajiem produktu sarakstiem. Attiecīgi tā novirza klientus pēc klikšķa tieši uz produkta detalizētās lapas.
Īpašība: Sponsored Display Ads tiek iegādātas, izveidotas un pieejamas tikai Marketplace pārdevējiem, tomēr tās tiek integrētas arī ārējās tīmekļa vietnēs un trešo pušu lietotnēs.
Izmantošanas mērķi Display Ads
Tirgotāji var ar Amazon PPC reklāmām un Sponsored Display Ad apkalpot gan augšējo, gan apakšējo piltuvi: no vienas puses, var mērķtiecīgi uzrunāt jaunus klientus, no otras puses, vecos klientus var mudināt uz atkārtotu pirkumu ar saistītiem produktiem. Arī klasiskā atkārtotā mērķēšana ir iespējama ar Display Ad, parādot klientam produktus, par kuriem viņš iepriekš ir izrādījis interesi.
Ar Sponsored Display Ad Amazon klientus var sasniegt arī citās tīmekļa vietnēs un novirzīt uz reklāmdevēja produktu. Tas palielina sasniedzamību un palīdz ne tikai zīmola veidošanā ārpus e-komercijas platformas, bet arī palielina klientu lojalitāti.
Parasti šo reklāmas formātu Amazon piešķir PPC procedūrā. Tomēr zīmoliem ir arī iespēja maksāt par katru impresiju, t. i., par katru parādīšanos.
Automātiskās vs. manuālās kampaņas
Tomēr pirms mēs pievēršamies jūsu Amazon PPC stratēģijai un solījumiem, vispirms aplūkosim atšķirības starp automātiskajām un manuālajām Amazon PPC kampaņām. Automātiskajās kampaņās Amazon automātiski mērķē atslēgvārdus un līdzīgus produktus jūsu reklāmās. Tomēr manuālajās kampaņās šī uzdevuma veikšana ir jūsu ziņā:
Vai jums vajadzētu izvēlēties automātisko vai manuālo kampaņu, ir atkarīgs no tā, kurā produkta palaišanas cikla posmā jūs pašlaik atrodaties.
Jo agrāk jūs atrodaties ciklā, jo labāk piemērotas ir automātiskās kampaņas. Tādējādi jūs varat vispirms izmēģināt. Vēlākajos posmos piemērotas ir manuālās kampaņas, jo jūs jau precīzi zināt, kuri atslēgvārdi un ASINs labi darbojas ar jūsu produktu.
Starp citu: jums nav jāaptur savas automātiskās Amazon Advertising kampaņas, kad jūsu ASIN kļūst nobriedusi, bet jums vajadzētu pārdalīt vairāk budžeta manuālajām kampaņām.
Jūsu Amazon PPC stratēģija solījumiem
Jūsu kampaņu solījumu stratēģija nosaka, cik agresīvi var būt jūsu solījumi. Tam ir trīs iespējas. Katrs no tiem attēlo atšķirīgu agresivitātes līmeni.

Šeit ir jūsu iespējas (sakārtotas dilstošā secībā pēc agresivitātes):
#1: Dinamisks solījums – palielināt un samazināt
Šī kampaņu solījumu stratēģija ir, iespējams, agresīvākā no trim variantiem. Ar to Amazon iegūst iespēju veikt solījumu pielāgojumus līdz pat 100% uz augšu vai uz leju.
Apskatīsim piemēru: jūsu solījums par atslēgvārdu ir 2,00€. Šajā gadījumā Amazon var paaugstināt jūsu piedāvājumu līdz pat 4,00€, ja pirkšanas varbūtība ir augsta. No otras puses, jūsu solījums var tikt samazināts līdz 0,00€, ja iespējas ir zemas.
Uzmanību
Ņemiet vērā, ka 100 % ir maksimālais līmenis. Vairumā gadījumu jūsu solījumi netiks ne paaugstināti līdz 4,00 €, ne samazināti līdz 0,00 €, bet jūsu solījums atradīsies kaut kur starp šiem līmeņiem.
Šī stratēģija ir piemērota jums, ja esat gatavs iztērēt visu savu Amazon PPC budžetu, ko esat noteicis šai reklāmas kampaņai, un ja jūs piedāvājat par atslēgvārdiem, ar kuriem jūtaties droši.
Starp citu, dinamiskos solījumus (palielināt un samazināt) var izmantot tikai Sponsored Product kampaņās.
Ja jūs izmantojat dinamisko solījumu, tas var novest pie tā, ka jūsu solījums un CPC (izmaksas par klikšķi) nav identiski, jo jūs esat atļāvis Amazon pielāgot jūsu solījumus.
#2: Fiksēts solījums
Kā nosaukums jau norāda, Amazon šajā PPC stratēģijā izmantos solījumu tieši tādā apmērā (un, ja nepieciešams, citas iestatījumu), kādu jūs norādāt. Tātad jūsu solījumi netiks pielāgoti, pamatojoties uz pirkšanas varbūtību.
Šī stratēģija ir piemērota jums, ja vēlaties optimizēt savas kampaņas, pastāvīgi pielāgojot savus solījumus. Jūs precīzi zināt, ko darāt, un nevēlaties, lai Amazon ietekmētu jūsu solījumus.
#3: Dinamisks solījums – tikai samazināt
Šī Amazon PPC stratēģija ir pasīvākā no iepriekš minētajām stratēģijām. Šeit tiešsaistes gigants var samazināt jūsu solījumus līdz pat 100%.
Apskatīsim arī šeit piemēru: jūs piedāvājat 2,00€ par atslēgvārdu. Tagad Amazon var automātiski samazināt jūsu solījumu līdz 0,00€, ja pārdošanas varbūtība ir ļoti zema.
Šāda veida Amazon PPC optimizācija ir jēgpilna, ja jūs rīkojaties konservatīvi un nevēlaties likt uz izsolēm, kurām ir tikai zema panākumu varbūtība.
Pie Sponsored Brand un Sponsored Display šī, starp citu, ir noklusējuma iestatījums Amazon PPC stratēģijai kampaņu solījumiem.
Kampaņām, kas jau pastāvēja pirms kampaņu solījumu stratēģijas ieviešanas, dinamiskais solījums (tikai samazināt) arī ir noklusējuma opcija.
Jūsu Amazon PPC stratēģijai kampaņu solījumiem ir jāatbilst jūsu mērķiem!
Dažādās kampaņu solījumu stratēģijas mērķē uz dažādiem stratēģiskiem mērķiem. Pirms kampaņas izveides vispirms ir jēgpilni apsvērt, kuri stratēģiskie mērķi būtu jāpanāk.
Tādējādi, piemēram, visām izaugsmes balstītām mērķiem (piemēram, vairāk pārdošanas vai labāka pozīcija atslēgvārdam) „palielināt un samazināt“ ir piemērota kā Amazon PPC dinamiskā solījumu stratēģija.
Fiksēts solījums vai dinamiskais solījums (tikai samazināt) ir piemēroti, ja vēlaties optimizēt savas Amazon PPC kampaņas.
Šeit ir iespējamie stratēģiskie mērķi jūsu Amazon PPC kampaņām:
Nepārtraukta Amazon PPC piedāvājumu pārvaldība
Kad saņemsiet savu aktīvo PPC kampaņu veiktspējas datus Amazon, jums vajadzētu attiecīgi pielāgot savus piedāvājumus
Kā vispārējs noteikums var teikt, ka jums vajadzētu gaidīt veselu nedēļu, pirms veicat jebkādas izmaiņas, jo tikai pēc šī laika jums būs pietiekami daudz nozīmīgas informācijas, lai pieņemtu attiecīgus lēmumus
Turklāt ir ieteicams gaidīt vairāk nekā septiņas dienas pie pirmās Sponsored Product kampaņas, pirms pielāgojat piedāvājumus. Tādējādi jūs esat drošībā un jums ir vairāk datu, uz kuriem varat paļauties, kad optimizējat savu kampaņu
Kā jau minēts, jums jāapzinās savi stratēģiskie mērķi savām kampaņām. Tie ietekmē arī jūsu mērķa ACoS, ko vēlaties sasniegt ar savu kampaņu. Jūsu mērķa ACoS arī ietekmēs atsevišķos lēmumus attiecībā uz jūsu piedāvājumiem
Kas ir ACoS?
Pirms mēs pievēršamies mērķa ACoS, mums vajadzētu izskaidrot, kas ir ACoS. ACoS ir saīsinājums no „Reklāmas izmaksas par pārdošanu”, tātad attiecība starp jūsu kopējām reklāmas izmaksām un kopējo apgrozījumu. Tas parāda, cik daudz apgrozījuma jūs saņemat par katru iztērēto eiro un var arī parādīt, vai jūsu konkrētajā gadījumā PPC Amazon ir izdevīgs. Izmaksas šeit, protams, ir izšķirošais faktors
Kā vispārējs noteikums: jo zemāks ir ACoS, jo labāka ir situācija. Tādējādi jūs saņemat vairāk pārdošanas attiecībā pret savām izmaksām

Ja, piemēram, jūs iztērējat 2,00€ par atslēgvārdu un saņemat 10€, tad jūsu ACoS (2/10)*100 = 20%.
Kā noteikt savu mērķa ACoS
Teorētiski jūsu mērķa ACoS var būt jebkura vērtība, ko jūs nosakāt. Lai novērtētu, vai jūsu mērķa ACoS ir labs vai uzlabojams, vispirms jums nepieciešams salīdzinošs rādītājs. Tam varat izmantot „Breakeven ACoS“.
To varat noteikt, aprēķinot savas peļņas uz vienību. Tam varat izmantot Amazon FBA kalkulatoru. Balstoties uz to, jūs aprēķināt savu peļņas procentu. Tas ir jūsu Breakeven ACoS.

Tātad iepriekš minētajā piemērā jūsu Breakeven ACoS ir 67,11 % vai 84,38 %.
Pēdējā solī nosakāt, kādam jābūt jūsu mērķa ACoS attiecībā pret jūsu Breakeven ACoS. Tam jums atkal jāatceras sava Amazon PPC stratēģija:
Ar mērķa ACoS jūs tagad varat optimizēt savus Amazon PPC piedāvājumus, balstoties uz savu stratēģiju. Jūsu jaunā piedāvājuma aprēķināšanai varat izmantot sekojošo formulu:
Jaunais piedāvājums = (mērķa ACoS/ACoS)*CPC
CPC šajā gadījumā nozīmē izmaksas par klikšķi, tātad tas attēlo klikšķu cenas. Mēs iesakām izmantot laika periodā balstītu CPC. Tam jābūt ne pārāk šauram, ne pārāk plašam. Mēs SellerMetrics izmantojam 30 līdz 60 dienu periodu mūsu CPC aprēķināšanai.
Ja vēlaties pielāgot savus piedāvājumus, to varat izdarīt manuāli Amazon Advertising Console, Amazon PPC masveida augšupielādēs vai izmantot Amazon PPC rīku. Pēdējās divas iespējas var jums ietaupīt daudz laika. Īpaši tad, ja vēlaties veikt lielāku izmaiņu skaitu (iespējams, arī starp vairākām Amazon PPC kampaņām). Amazon PPC rīki ir īpaši svarīgi pārdevējiem, kuri vēlas veikt sarežģītas kampaņas, kas sastāv, piemēram, no dažādām reklāmas grupām, atslēgvārdiem un produktiem.
Secinājums
Divi punkti, kas jums jāņem vērā no mūsu raksta:
Amazon Advertising piedāvā dažādus reklāmas formātus tiešsaistes tirgotājiem ar Amazon biznesu PPC veidā: Sponsored Products, Sponsored Brands un Sponsored Displays. Sponsored Products tieši novirza klientus uz produktu detalizētajām lapām, lai palielinātu pārdošanu, savukārt Sponsored Brands mērķis ir palielināt zīmola atpazīstamību. Sponsored Display reklāmas var tikt izvietotas arī ārēji un izmanto mērķtiecīgu mērķēšanu, balstoties uz Amazon datu krājumiem. Optimizācija ir salīdzinoši vienkārša.
Precīzās reklāmas izmaksas iepriekš nav noteiktas, jo visas reklāmas tiek piešķirtas PPC veidā. Tomēr, nosakot dienas budžetu, tirgotāji var ierobežot izmaksas. Amazon PPC reklāmas ir būtiska katra profesionālā tirgus biznesa sastāvdaļa un īpaši papildina privātā zīmola pārdevēju SEO stratēģiju.
Turklāt būtu ieteicams iepazīties ar piedāvājumu stratēģijām, jo tam ir tālejoša ietekme uz jūsu PPC kampaņām. Mēs zinām, ka Amazon FBA tirgotāji nav tieši pacietīgi un vēlas nekavējoties izmēģināt jaunas iespējas. Bet, kā jau iepriekš minēts, šajā posmā ir svarīgi vismaz zināt virzienu, uz kuru ceļojums dosies, pirms to uzsākt.
Amazon PPC kampaņa ir reklāmas iniciatīva, kurā reklāmdevēji maksā par savu reklāmu izvietošanu Amazon. Saīsinājums PPC nozīmē Pay-Per-Click, kas nozīmē, ka reklāmas izmaksas rodas tikai tad, kad tiek veikts faktisks klikšķis uz reklāmas. Šīs kampaņas var izmantot dažādus reklāmas formātus, piemēram, Sponsored Products, Sponsored Brands un Sponsored Displays, lai palielinātu produktu redzamību, palielinātu pārdošanu un veicinātu zīmola atpazīstamību.
BUJ
Amazon un citiem pakalpojumu sniedzējiem „PPC“ nozīmē „Pay per Click“. Tas ir norēķinu process reklāmas reklāmām, kurā reklāmdevēji maksā par katru klikšķi uz viņu reklāmas. Šādi modeļi pastāv arī Google Ads.
Reklāmas izmaksas Amazon atšķiras atkarībā no formāta, konkurences un reklāmas kvalitātes. Ar Pay-Per-Click modeli reklāmdevēji maksā tikai par klikšķiem. Nosakot dienas budžetu, var kontrolēt kopējās izmaksas. Ieteicams regulāri uzraudzīt un pielāgot stratēģiju, lai iegūtu labāko cenas un kvalitātes attiecību.
Amazon PPC kampaņa ir reklāmas iniciatīva, kurā reklāmdevēji maksā par savu reklāmu izvietošanu Amazon. Šīs kampaņas var izmantot dažādus reklāmas formātus, piemēram, Sponsored Products, Sponsored Brands un Sponsored Displays, lai palielinātu produktu redzamību, palielinātu pārdošanu un veicinātu zīmola atpazīstamību.
Amazon PPC programmatūra ir piemērota pārdevējiem, kuri vēlas pārvaldīt sarežģītas kampaņu struktūras Amazon, pētīt un optimizēt atslēgvārdus, efektīvi pārvaldīt budžetu, analizēt konkurentu stratēģijas un automatizēt procesus. Šādi rīki piedāvā ieskatus, automatizāciju un optimizācijas iespējas, lai maksimizētu viņu PPC kampaņu veiktspēju un sasniegtu pārdošanas mērķus.
Attēlu kredīti attēlu secībā: © onephoto – stock.adobe.com / Ekrānuzņēmums @ Amazon / © Prostock-studio – stock.adobe.com / © Ekrānuzņēmums @ Amazon / © Pixel-Shot – stock.adobe.com / Ekrānuzņēmums @ Amazon / © SELLERLOGIC / Ekrānuzņēmums @ Amazon