Strukturirajte svoju Amazon PPC strategiju kampanje za maksimalnu prodaju

Pregled strategija licitacija za Amazon PPC

Upravljanje vašim Amazon PPC kampanjama može biti težak posao. Sa svim različitim tipovima oglasa i podešavanjima koja treba navigirati, može biti preplavljujuće. Pored svega što ide uz Amazon FBA, prodavci imaju pune ruke posla.

Jedna od ključnih briga za početnike koji započinju svoje Amazon PPC kampanje je nekontrolisana potrošnja. Da biste se borili protiv ovoga i pametno trošili svoj budžet, biće vam potrebna dobra strategija licitacije kampanje.

Ovaj članak govori o vašoj strategiji licitacije pre nego što kreirate svoju kampanju i kada je vaša kampanja aktivna. 

Automatske vs. Ručne Kampanje

Pre nego što pređemo na strategije licitacija, bilo bi korisno znati ključnu razliku između automatskih i ručnih Amazon PPC kampanja. U podešavanju automatske kampanje, Amazon će ciljati ključne reči i proizvode slične proizvodu u vašim oglasima, dok ručne kampanje znače da ste vi zaduženi za:

  1. Odabir ključnih reči/proizvoda na koje ćete licitirati
  2. Tip podudaranja za odgovarajuću ključnu reč
  3. Licitiranje na povezanu ključnu reč.

Pravilo je da se odabir između automatskih ili ručnih kampanja zasniva na trenutnom ciklusu lansiranja proizvoda. 

Što je ranija faza ciklusa lansiranja proizvoda, to više želite koristiti automatske kampanje za otkrivanje. U kasnijoj fazi ciklusa lansiranja proizvoda, želite da vodite više ručnih kampanja jer tačno znate koje ključne reči i ASIN dobro funkcionišu s vašim proizvodom.

Ne morate pauzirati svoju automatsku kampanju, ali želite da alocirate više sredstava u svoje ručne kampanje kako vaš ASIN postaje zreliji.

Strategija licitacije kampanje

Strategija licitacije kampanje diktira koliko strateški agresivno želite da vaša licitacija bude. Postoje tri opcije. Svaka opcija diktira nivo agresivnosti licitacije.

Savršena strategija licitacije kampanje za Amazon prodavca

Opcije strategije licitacije kampanje su (sortirano po agresivnosti licitacije, prvo najviše):

  1. Dinamička licitacija – Gore i Dole
  2. Fiksna licitacija
  3. Dinamička licitacija – Samo Dole

Dinamička licitacija – Gore i Dole

Ova opcija strategije licitacije kampanje je verovatno najagresivnija od tri. Daje Amazonu slobodu da prilagodi vaše efektivne licitacije do +100% ili -100%. 

Na primer, vaša licitacija za ključnu reč je $2.00. U ovom slučaju, Amazon može automatski povećati vašu licitaciju na aukciji do $4.00 ako smatra da je verovatnoća konverzije prodaje visoka. S druge strane, mogu smanjiti vašu licitaciju na $0.00 ako misle da je verovatnoća konverzije prodaje niska. 

Imajte na umu da su povećanje i smanjenje od 100% maksimum. U većini slučajeva, licitacija se neće povećati na maksimum od $4 ili smanjiti na minimum od $0. Licitacija na aukciji će verovatno pasti negde između.

Korišćenje Dinamička licitacija – Gore i Dole strategije je takođe razlog zašto ponekad postoji razlika između vaše licitacije i vašeg CPC (cena po kliku), jer omogućava Amazonu da menja licitaciju koju ste postavili. 

Koristite ovu strategiju ako ste udobni koristeći ceo budžet koji ste postavili za ovu kampanju, i takođe, licitirate na ključne reči u koje imate poverenja.

Još jedna činjenica koju treba napomenuti za ovu strategiju je da koristite Dinamička licitacija – Gore i Dole strategiju samo na kampanjama sponzorisanih proizvoda.

Fiksna licitacija

Kao što ime sugeriše, Amazon će koristiti vašu tačnu licitaciju i sve ručne prilagodbe koje postavite u strategiji fiksne licitacije. Neće menjati vaše licitacije na osnovu verovatnoće prodaje.

Koristite ovu strategiju ako optimizujete svoju kampanju ažuriranjem svojih licitacija dosledno. Tačno znate šta radite i ne želite da Amazon menja vaše licitacije.

Dinamička licitacija – Samo Dole

Ova opcija strategije licitacije kampanje je verovatno najmanje agresivna od tri. Daje Amazonu slobodu da prilagodi vaše efektivne licitacije nadole. Amazon može smanjiti vašu licitaciju do -100%.

Na primer, vaša licitacija za ključnu reč je $2.00. U ovom slučaju, Amazon može automatski smanjiti vašu licitaciju na aukciji na $0  ako misle da je verovatnoća konverzije prodaje niska. 

Koristite ovu strategiju ako želite biti konzervativni, i ograničiti svoju izloženost licitacijama sa niskom verovatnoćom prodaje.

U sponzoriranim brendovima i sponzoriranim prikazima, ovo je podrazumevana strategija licitacije kampanje. 

Za postojeće kampanje pre implementacije strategije licitacije kampanje, opcija “Dinamička licitacija – Samo Dole” je podrazumevana opcija.

Odaberite pravu strategiju licitacije kampanje za vaš cilj

Različite strategije licitacije kampanje biće usklađene sa različitim strateškim ciljevima. Dakle, pre nego što kreirate kampanju, razmislite strateški o tome koji su vaši ciljevi. 

Na primer, bilo koja strategija vezana za rast, kao što je da želite povećati prodaju ili rangirati za ključnu reč, Dinamička licitacija – Gore i Dole strategija biće postavke licitacije koje treba koristiti. 

S druge strane, ako je vaš cilj optimizovati kampanju, bilo Fiksna licitacija ili Dinamička licitacija – Samo Dole biće postavke licitacije koje treba koristiti. 

Ispod su neki od potencijalnih strateških ciljeva za vašu Amazon PPC kampanju:

  • Svest o brendu
  • Rangiranje za ključne reči
  • Uzimanje prodaje od konkurencije
  • Povećanje prodaje i skaliranje
  • Optimizacija za profit

Strateško kontinuirano upravljanje licitacijama

Sada kada je vaša PPC kampanja aktivna, biće potrebno da ažurirate svoje licitacije kako dolaze vaši podaci o performansama. 

Pravilo je da sačekate punu nedelju pre nego što napravite bilo kakve promene u licitacijama. Akumuliranjem podataka tokom pune 7 dana omogućava vam da prikupite dovoljno podataka za donošenje odluke. 

Takođe se preporučuje da kada započnete kampanju sponzorisanih proizvoda od nule, date joj čak i više od 7 dana kako biste mogli biti sigurniji u optimizaciju licitacija sa više podataka.

Kao što je pomenuto u gornjem odeljku, trebali biste postaviti strateški cilj za svoje kampanje. Vaš strateški cilj će odrediti vaš ciljani ACoS, to je ACoS koji želite postići u svojoj kampanji. Odluka o ciljanom ACoS-u će se preneti na svaku pojedinačnu ažuraciju licitacije koju napravite. 

Šta je ACoS?

Pre nego što odredimo vaš ciljani ACoS, bilo bi korisno znati šta je ACoS. ACoS je skraćenica za “Troškove oglašavanja po prodaji”, što je odnos vaših ukupnih troškova oglasa prema vašem ukupnom prihodu od prodaje. To vam govori koliko se prodaje ostvaruje za svaki dolar potrošen u vašoj kampanji. Pravilo je da je niži procenat ACoS poželjniji, jer možete ostvariti više prodaje u odnosu na vašu potrošnju. 

Formula za ACoS je stoga:

ACoS = (Ukupna potrošnja na oglase / Ukupni prihod od prodaje) * 100

Na primer, ako ste potrošili $2.00 na ključnu reč i ostvarili $10 u prodaji, tada je vaš ACoS (2/10)*100 = 20%.

Šta je moj ciljani ACoS?

Ciljani ACoS u teoriji može biti bilo šta što želite. Ali vam je potreban referentni ACoS, pa kako biste znali da li je vaš ciljani ACoS dobar ili loš? Referentni ACoS bi trebao biti ono što nazivamo ACoS-om bez gubitka. 

Da biste odredili svoj ACoS bez gubitka, počnite izračunavanjem svojih marži po jedinici. FBA kalkulator može biti koristan za ovaj korak. Kada imate svoje marže, izračunajte procenat marže, koji će predstavljati vaš ACoS bez gubitka.

Koji je vaš ciljani ACoS?

Koristeći gornji primer, vaš ACoS bez gubitka će biti 35.58% za vaše Oglašavanje na Amazonu.

Poslednji korak će biti određivanje vašeg ciljanog ACoS-a. Želite da benchmarkujete svoj ACoS bez gubitka na osnovu strateških ciljeva koje ste postavili. Na primer:

  • Ciljevi optimizacije ➡ Ciljani ACoS < ACoS bez gubitka
  • Ciljevi rasta ➡ Ciljani ACoS > ACoS bez gubitka
  • Umereni cilj ➡ Ciljani ACoS = ACoS bez gubitka

Sada, naoružani ciljanom ACoS-om, možete sa sigurnošću početi optimizovati svoje Amazon PPC licitacije koje su u skladu sa vašim strateškim ciljem. Možete postaviti novu licitaciju koja može matematički dostići vaš ciljani ACoS koristeći donju formulu:

Nova licitacija = (Ciljani ACoS/ACoS) * CPC

CPC u gornjoj formuli označava cenu po kliku. Preporučuje se da broj CPC koji se koristi bude u vremenskom rasponu koji nije prekratak ili predug. Preporučujemo korišćenje raspona između 30 do 60 dana u našoj CPC kalkulaciji.

Kada ažurirate licitacije, možete ručno promeniti licitaciju koristeći Amazon oglasnu konzolu, Amazon PPC masovne učitavanja ili Amazon PPC softver. Poslednje dve opcije mogu vam uštedeti vreme ako pravite veliki broj promena licitacija između više kampanja.

Zaključak

U zaključku, razmišljanje o vašim Amazon PPC licitacijama strateški je veoma važan proces u vašem Amazon PPC putovanju. Vaša strategija ima velike kaskadne efekte na vaše Amazon PPC kampanje. Znamo da kao Amazon FBA prodavci, nismo strpljivi i želimo odmah isprobati stvari, ali kao što smo naglasili iznad, važno je imati strateški pravac pre nego što počnemo da pritiskamo dugmad.

Često postavljana pitanja

Kako će kalkulator licitacija za Amazon PPC poboljšati moju prodaju?

Kalkulator licitacija za Amazon PPC može povećati prodaju pomažući vam da postavite optimizovane licitacije za ključne reči, osiguravajući da su oglasi isplativi i vidljivi pravoj publici. Usavršavanjem licitacija na osnovu ciljanog ACoS-a i stopa konverzije, maksimizujete efikasnost oglasa i ROI, što na kraju dovodi do više konverzija i održivog rasta prodaje.

Koja je najčešća strategija licitacija za PPC?

Najčešća strategija licitacija za PPC na Amazonu je ciljani ACoS (Troškovi oglašavanja po prodaji), gde se licitacije prilagođavaju kako bi se postigao određeni procenat ACoS-a koji se usklađuje sa ciljevima profitabilnosti. Prodavci postavljaju licitacije na osnovu željene ravnoteže između troškova oglasa i prihoda od prodaje, omogućavajući im da kontrolišu koliko agresivno licitiraju za ključne reči.

Koja je preporučena licitacija i raspon licitacija za Amazon PPC?

Amazonova preporučena licitacija je preporučeni iznos za ključnu reč, zasnovan na prethodnim podacima o aukcijama, dok raspon licitacija pokazuje raspon konkurentnih licitacija za tu ključnu reč. Licitiranje blizu gornjeg ranga povećava vidljivost, dok donji kraj odgovara strategijama koje vode računa o budžetu.

Koja je podrazumevana licitacija za Amazon PPC?

Podrazumevana licitacija za Amazon PPC je početni iznos licitacije koji postavljate na nivou grupe oglasa ili kampanje prilikom kreiranja kampanje. Primjenjuje se na sve ključne reči u toj grupi oglasa osim ako ne postavite pojedinačne licitacije za ključne reči. Amazon koristi ovu licitaciju kao početnu tačku u aukcijama osim ako ne prilagodite licitacije za specifične ključne reči, mesta ili doba dana.

Krediti za slike: © Supatman – stock.adobe.com /  © Rick Wong – SellerMetrics.com

icon
SELLERLOGIC Repricer
Maksimizujte svoj prihod sa svojim B2B i B2C ponudama koristeći automatizovane strategije cena SELLERLOGIC-a. Naša AI-pokretana kontrola dinamičkih cena osigurava da obezbedite Buy Box po najvišoj mogućoj ceni, garantujući da uvek imate konkurentsku prednost nad svojim rivalima.
icon
SELLERLOGIC Lost & Found Full-Service
Proverava svaku FBA transakciju i identifikuje zahteve za nadoknadom koji proizlaze iz FBA grešaka. Lost & Found upravlja kompletnim postupkom povraćaja, uključujući rešavanje problema, podnošenje zahteva i komunikaciju sa Amazon-om. Uvek imate potpunu vidljivost svih povraćaja na vašem Lost & Found Full-Service kontrolnom panelu.
icon
SELLERLOGIC Business Analytics
Business Analytics za Amazon daje vam pregled vaše profitabilnosti - za vaše poslovanje, pojedinačna tržišta i sve vaše proizvode.