Структурирайте стратегията си за PPC кампании в Amazon за максимални продажби

Обзор на стратегиите за наддаване в Amazon PPC

Управлението на вашите PPC кампании в Amazon може да бъде трудна работа. С всички различни видове реклами и настройки, които трябва да навигирате, може да бъде преобладаващо. Освен всичко останало, свързано с Amazon FBA, продавачите имат много работа.

Една от критичните грижи за начинаещите, които започват своите PPC кампании в Amazon, е неконтролируемото харчене. За да се справите с това и да похарчите бюджета си разумно, ще ви е необходима добра стратегия за наддаване на кампании.

Тази статия говори за вашата стратегия за наддаване преди да създадете кампанията си и когато кампанията ви е активна. 

Автоматични срещу Ръчни Кампании

Преди да се потопим в стратегиите за наддаване, би било полезно да знаете критичната разлика между автоматични и ръчни PPC кампании в Amazon. В настройката на автоматичната кампания Amazon ще насочва ключови думи и продукти, подобни на продукта в рекламите ви, докато ръчните кампании означават, че вие сте отговорни за:

  1. Избор на ключовите думи/продуктите, за които да наддавате
  2. Тип на съвпадение на съответната ключова дума
  3. Наддаване на свързаната ключова дума.

Правилото на палеца за избор между автоматични или ръчни кампании се основава на текущия цикъл на стартиране на продукта. 

Колкото по-рано е цикълът на стартиране на продукта, толкова повече искате да използвате автоматични кампании за откритие. В по-късния етап на цикъла на стартиране на продукта, искате да провеждате повече ръчни кампании, тъй като знаете точно кои ключови думи и ASIN работят добре с вашия продукт.

Не е необходимо да спирате автоматичната си кампания, но искате да разпределите повече разходи в ръчните си кампании, тъй като вашият ASIN става по-зрял.

Стратегия за Наддаване на Кампании

Стратегията за наддаване на кампании определя колко стратегически агресивно искате да бъде наддаването на вашата кампания. Има три опции. Всяка опция определя нивото на агресивност на наддаването.

Перфектна стратегия за наддаване на кампании за продавачи в Amazon

Опциите за стратегия за наддаване на кампании са (сортиране по агресивност на наддаването, първо най-високата):

  1. Динамично наддаване – Нагоре и Нагоре
  2. Фиксирано наддаване
  3. Динамично наддаване – Само Нагоре

Динамично наддаване – Нагоре и Нагоре

Тази опция за стратегия за наддаване на кампании вероятно е най-агресивната от трите. Тя дава на Amazon свобода да коригира вашите ефективни наддавания нагоре с +100% или надолу с -100%. 

Например, вашето наддаване за ключова дума е $2.00. В този случай Amazon може автоматично да увеличи вашето наддаване на аукцион до $4.00, ако прецени, че вероятността за конверсия на продажба е висока. От друга страна, те могат да намалят вашето наддаване на аукцион до $0.00, ако смятат, че вероятността за конверсия на продажба е ниска. 

Имайте предвид, че 100% увеличението и намалението са максимални. В повечето случаи, наддаването няма да бъде увеличено до максимума от $4 или намалено до минимума от $0. Наддаването на аукцион вероятно ще падне някъде между тях.

Използването на Динамично наддаване – Нагоре и Нагоре стратегия е също причината понякога да има разлика между вашето наддаване и вашето CPC (разходи на клик), тъй като позволява на Amazon да променя наддаването, което сте задали. 

Използвайте тази стратегия, ако сте удовлетворени от използването на целия бюджет, който сте задали за тази кампания, и също така, наддавате на ключови думи, в които имате увереност.

Друг факт, който трябва да се отбележи за тази стратегия, е, че използвате Динамично наддаване – Нагоре и Нагоре стратегия само за кампании за спонсорирани продукти.

Фиксирано Наддаване

Както подсказва името, Amazon ще използва точно вашето наддаване и всякакви ръчни корекции, които зададете в стратегията за фиксирано наддаване. То няма да променя вашите наддавания на базата на вероятността за продажба.

Използвайте тази стратегия, ако оптимизирате кампанията си, като актуализирате наддаванията си последователно. Знаете точно какво правите и не искате Amazon да се намесва в наддаванията ви.

Динамично Наддаване – Само Нагоре

Тази опция за стратегия за наддаване на кампании вероятно е най-малко агресивната от трите. Тя дава на Amazon свободата да коригира вашите ефективни наддавания надолу. Amazon може да коригира вашето наддаване надолу до -100%.

Например, вашето наддаване за ключова дума е $2.00. В този случай, Amazon може автоматично да намали вашето наддаване на аукцион до $0  ако смятат, че вероятността за конверсия на продажба е ниска. 

Използвайте тази стратегия, ако искате да бъдете консервативни и да ограничите експозицията си на аукциони с ниска вероятност за продажба.

В спонсорирани марки и спонсорирани дисплей реклами, това е стандартната стратегия за наддаване на кампании. 

За съществуващи кампании преди прилагането на стратегията за наддаване на кампании, опцията “Динамично наддаване – Само Нагоре” е стандартната опция.

Изберете Правилната Стратегия за Наддаване на Кампании за Вашата Цел

Различните стратегии за наддаване на кампании биха съответствали на различни стратегически цели. Така че преди да създадете кампания, помислете стратегически какви са вашите цели. 

Например, всякакви стратегии, свързани с растежа, като например искате да увеличите продажбите или да се класирате за ключова дума, стратегията Динамично наддаване – Нагоре и Нагоре би била настройките за наддаване, които да използвате. 

От друга страна, ако вашата цел е да оптимизирате кампания, или Фиксирано наддаване или Динамично наддаване – Само Нагоре биха били настройките за наддаване, които да използвате. 

По-долу са някои от потенциалните стратегически цели за вашата PPC кампания в Amazon:

  • Осведоменост за марката
  • Класиране за ключови думи
  • Вземане на продажби от конкуренцията
  • Увеличаване на продажбите и мащабиране
  • Оптимизация за печалба

Стратегическо Управление на Наддаването

Сега, когато вашата PPC кампания е активна, ще трябва да актуализирате наддаванията си, тъй като данните за представянето ви постъпват. 

Правилото на палеца е да изчакате цяла седмица, преди да направите каквито и да било промени в наддаването. Събирайки данни за цяла 7-дневна период, ви позволява да натрупате достатъчно данни, за да вземете решение. 

Също така се предлага, когато стартирате кампания за спонсорирани продукти от нулев момент, да й дадете дори повече от 7 дни, за да можете да бъдете по-уверени в оптимизацията на наддаването си с повече данни.

Както беше споменато в горната секция, трябва да сте задали стратегическа цел на кампаниите си. Вашата стратегическа цел ще определи вашия целеви ACoS, това е ACoS, който искате да постигнете в кампанията си. Решението за целевия ACoS ще се отрази на всяка индивидуална актуализация на наддаването, която правите. 

Какво е ACoS?

Преди да определим вашия целеви ACoS, би било полезно да знаете какво е ACoS. ACoS е съкращение от “Разходи за реклама на продажба”, което е съотношението на общите ви разходи за реклама към общите приходи от продажби. То ви казва колко продажби се постигат за всеки похарчен долар в кампанията ви. Правилото на палеца е, че по-нисък процент ACoS е по-желателен, тъй като можете да получите повече продажби спрямо разходите си. 

Формулата за ACoS е следната:

ACoS = (Общ разход за реклама / Общи приходи от продажби) * 100

Например, ако сте похарчили $2.00 за ключова дума и сте получили $10 в продажби, тогава вашият ACoS е (2/10)*100 = 20%.

Какъв е моят целеви ACoS?

Целевият ACoS теоретично може да бъде какъвто искате. Но ви е необходим бенчмарк ACoS, тогава как бихте знаели дали вашият целеви ACoS е добър или лош? Бенчмарк ACoS трябва да бъде това, което наричаме ACoS на равновесие. 

За да определите вашия ACoS на равновесие, започнете с изчисляване на печалбите на единица. FBA калкулаторът може да бъде полезен за тази стъпка. След като имате вашите маржове, изчислете процента на печалбата, който ще представлява вашия ACoS на равновесие.

Какъв е вашият целеви ACoS?

Използвайки горния пример, вашият ACoS на равновесие ще бъде 35.58% за вашето Рекламиране в Amazon.

Последната стъпка ще бъде да определите вашия целеви ACoS. Искате да сравните вашия ACoS на равновесие на базата на стратегическите цели, които сте задали. Например:

  • Цели за Оптимизация ➡ Целеви ACoS < ACoS на равновесие
  • Цели за Растеж ➡ Целеви ACoS > ACoS на равновесие
  • Умерена Цел ➡ Целеви ACoS = ACoS на равновесие

Сега, въоръжени с целевия ACoS, можете уверено да започнете да оптимизирате вашите наддавания в Amazon PPC, които са в съответствие с вашата стратегическа цел. Можете да зададете ново наддаване, което математически да достигне вашия целеви ACoS, използвайки следната формула:

Ново Наддаване = (Целеви ACoS/ACoS) * CPC

CPC в горната формула означава разходи на клик. Препоръчва се числото CPC да бъде в времеви диапазон, който не е твърде кратък или твърде дълъг. Препоръчваме да използвате диапазон между 30 до 60 дни в нашето изчисление на CPC.

Когато актуализирате наддаванията, можете ръчно да промените наддаването, използвайки конзолата за реклама на Amazon, обемните качвания на Amazon PPC или софтуер за Amazon PPC. Последните две опции могат да ви спестят време, ако правите голямо количество промени в наддаването между множество кампании.

Заключение

В заключение, мисленето за вашето наддаване в Amazon PPC стратегически е много важен процес в пътуването ви в Amazon PPC. Вашата стратегия има големи каскадни ефекти върху вашите PPC кампании в Amazon. Знаем, че като продавачи в Amazon FBA, сме нетърпеливи и искаме да опитваме неща веднага, но както подчертахме по-горе, е важно да имаме стратегическа посока, преди да започнем да натискаме бутони.

Често задавани въпроси

Как ще подобри калкулаторът за наддаване в Amazon PPC моите продажби?

Калкулаторът за наддаване в Amazon PPC може да увеличи продажбите, като ви помогне да зададете оптимизирани наддавания за ключови думи, осигурявайки, че рекламите са икономически ефективни и видими за правилната аудитория. Чрез усъвършенстване на наддаванията на базата на целевия ACoS и конверсионните проценти, максимизирате ефективността на рекламите и ROI, в крайна сметка водейки до повече конверсии и устойчив растеж на продажбите.

Каква е най-често срещаната стратегия за наддаване в PPC?

Най-често срещаната стратегия за наддаване в PPC в Amazon е целеви ACoS (Разходи за реклама на продажба), при която наддаванията се коригират, за да постигнат специфичен процент ACoS, който съответства на целите за печалба. Продавачите задават наддавания на базата на желаното равновесие между разходите за реклама и приходите от продажби, което им позволява да контролират колко агресивно наддават за ключови думи.

Каква е предложената стойност на наддаване и диапазонът на наддаване за Amazon PPC?

Предложеното наддаване на Amazon е препоръчителна сума за ключова дума, базирана на предишни данни от аукциони, докато диапазонът на наддаване показва диапазона на конкурентните наддавания за тази ключова дума. Наддаването близо до горния диапазон увеличава видимостта, докато долният край е подходящ за стратегии с ограничен бюджет.

Какво е стандартното наддаване в Amazon PPC?

Стандартното наддаване в Amazon PPC е началната сума на наддаване, която задавате на ниво рекламна група или кампания при създаването на кампания. То се прилага за всички ключови думи в тази рекламна група, освен ако не зададете индивидуални наддавания за ключови думи. Amazon използва това наддаване като отправна точка в аукциони, освен ако не коригирате наддаванията за конкретни ключови думи, места или часове от деня.

Кредити за изображения: © Supatman – stock.adobe.com /  © Rick Wong – SellerMetrics.com

icon
SELLERLOGIC Repricer
Максимизирайте приходите си с вашите B2B и B2C оферти, използвайки автоматизираните ценови стратегии на SELLERLOGIC. Нашият AI-управляван динамичен контрол на цените гарантира, че ще осигурите Buy Box на най-високата възможна цена, което ви гарантира, че винаги имате конкурентно предимство пред вашите съперници.
icon
SELLERLOGIC Lost & Found Full-Service
Аудитира всяка FBA транзакция и идентифицира искове за възстановяване, произтичащи от грешки в FBA. Lost & Found управлява цялата процедура за възстановяване, включително отстраняване на проблеми, подаване на искове и комуникация с Amazon. Винаги имате пълна видимост на всички възстановявания в таблото за управление на Lost & Found Full-Service.
icon
SELLERLOGIC Business Analytics
Business Analytics за Amazon ви дава преглед на вашата рентабилност - за вашия бизнес, индивидуални пазари и всички ваши продукти.